This page contains some of my publication. Please check my Google Scholar profile for a complete overview
Peer-reviewed ISI-indexed articles
- De Smet, C., Raileanu, M. B., & Romero, M. (2020). Étude de la littérature sur la créativité en sciences de l’éducation dans les pays francophones. McGill Journal of Education/Revue des sciences de l’éducation de McGill, 55(3).
- Romero, M., Arnab, S., De Smet, C., Mohamad, F., Minoi, J. L., & Morini, L. (2019). Assessment of Co-Creativity in the Process of Game Design. Electronic Journal of e-Learning, 17(3), 199-206.
- De Smet, C., De Wever, B., Schellens, T., & Valcke, M. (2016). Differential impact of learning path based versus conventional instruction in science education. Computers & Education, 99, 53-67.
- De Smet, C., Bourgonjon, J., De Wever, B., Schellens, T., & Valcke, M. (2012). Researching instructional use and the technology acceptation of learning management systems by secondary school teachers. Computers & Education, 58(2), 688-696.
- Bourgonjon, J., De Grove, F., De Smet, C., Van Looy, J., Soetaert, R., & Valcke, M. (2013). Acceptance of game-based learning by secondary school teachers. Computers & Education, 67, 21-35.
- De Smet, C., Schellens, T., De Wever, B., Brandt-Pomares, P., & Valcke, M. (2014). The design and implementation of learning paths in a learning management system. Interactive Learning Environments, 1-21.
- De Smet, C., Valcke, M., Schellens, T., De Wever, B., & Vanderlinde, R. (2016). A Qualitative Study on Learning and Teaching With Learning Paths in a Learning Management System. Journal of Social Science Education, Volume 15, Number 1, Spring 2016.
Dissertation
- De Smet, C. (2015). Using a learning management system in secondary education: Design and implementation characteristics of learning paths. Unpublished doctoral dissertation, Ghent University, Ghent, Belgium. Public defense: 11th May 2015.
Recent interviews/articles and more
Numérique et éducation … vous avez dit #CreaSmartEdtech ?
Article sur le MSc SmartEdTech, le nouveau programme pour former les professionnels du numérique éducatif à L’Université Côte d’Azur (UCA) – 2018, juillet 27. Binaire.blog.lemonde.fr
http://binaire.blog.lemonde.fr/2018/07/27/vous-avez-dit-creasmartedtech/
Étude exploratoire sur l’intégration des jeux dans l’apprentissage des élèves par les enseignants novices du secondaire
Notre communication (23/08/2018) pour le colloque scientifique Ludovia#15. Ludomag.com
http://www.ludomag.com/2018/07/etude-exploratoire-sur-lintegration-des-jeux-dans-lapprentissage-des-eleves-par-les-enseignants-novices-du-secondaire/
Une québécoise en PACA
Interview de De Smet C. (2018) – Lepage, L. (2018, janvier 4). Ludomag.com.
https://www.ludovia.com/2018/01/une-quebecoise-en-paca/
Témoignage : Du codage à la créativité
Interview de De Smet C. (2017) –Class’Code.
https://project.inria.fr/classcode/temoignage-du-codage-a-la-creativite/
Other publications
- De Smet, C., Kujala, J., Bossuyt, L. (2016). 5 x 5 tips en tricks om nog meer uit je leerplatform te halen.
Whitepaper. Wommelgem: VAN IN. - De Smet, C. (2013). MOOCs zetten e-leren in de schijnwerper. META, 9, 30–30.
- De Smet, C., & Schellens, T. (2009). ELO’s in het Vlaams secundair onderwijs: nieuw of alweer achterhaald. Advies & Educatie (Den Haag), 26(5), 12–14.
- De Smet, C., & De Wever, B. (2009). Didactisch gebruik van wiki’s. ICT en onderwijshernieuwing: schoolleiding en begeleiding (pp. 85–104). Mechelen: Wolters Plantyn.
- De Smet, C. (2005). Het gebruik van wiki’s in onderwijs. In D. Grombeir & F. Questier (Eds.), Open bron, open inhoud, open leren (pp. 119–132). Mechelen: Wolters Plantyn.
- De Smet, C., & D’haese, I. (2005). Een wiki gebruiken voor gezamenlijke kennisopbouw. Digitale Didactiek, Erasmus Universiteit Rotterdam – TU Delft – RuG.
Social media:
ResearchGate – LinkedIn – Drsmetty.be (English weblog)
Leave a Reply